Skip to content

Telenet: Staying Ahead

Telenet (Dienstverlening)

Staying Ahead

The Values Dialogue


Telenet opereert in een zeer competitieve markt en heeft na vele overnamens behoefte aan alignment; met z’n allen als één geheel aan het zelfde werken. Hoe zorgen wij ervoor dat we ‘Staying Ahead’ blijven?

Het koerskaartinstrument heeft Telenet geholpen om op korte tijd het hele bedrijf in dialoog te brengen rond waar we voor staan en wat onze waarden zijn.

Doordat het zelfsturend en zeer intuïtief is om te spelen, genereer je een instant buzz doorheen je organisatie.  Dit zorgt voor veel nieuwsgierigheid maar wat nog belangrijker is: voor eigenaarschap over het resultaat.  En dat laatste was voor ons enorm belangrijk, dat het gedragen wordt!

Carla Vanhamel

Senior HR Business Partner @ Telenet

De RoadTripp van Telenet 

(lees van beneden naar boven)

 

BESTEMMING

Staying Ahead: Samen de Why, How & What van Telenet realiseren


SCHEPPING

– Dataset van >250 teams
– Data visualisatie

OPVOLGING

– Co-reflectie 1: Zelf data analyseren op basis van data visualisatie
– Co-reflectie 2: Zelf conclusies en aanbevelingen formuleren voor het Leadership Team
– Stap: Advies uitbrengen aan het Leadership Team

VERLICHTING

– Ambassadeurschap voor de waarden
– Spelers zijn zich bewust van welk uitzonderlijk zij vertonen bij elke waarde


ONTMOETING: COME TOGETHER

2000 mensen in dialoog om elke waarde werkelijkheid te laten worden.


TOERUSTING

– RoadMapp Classic (KoersKaart) op maat met 13 filmpjes: Nederlands, Frans en Engels
– RoadMapp Form: Nederlands, Frans en Engels
– Digitale RoadMapp Nederlands, Frans en Engels op basis van de KoersKaart

VOORBEREIDING

– Co-creatie 1: Scope bepalen
– Co-creatie 2: Inhoud KoersKaart bepalen
– Testen: 2 groepen incl. Leadership Team

BEMENSING

– 3500 medewerkers in teams
– 36 testers
– Leadership Team incl. CEO
– 20 co-creators


AANLEIDING

Telenet opereert in een zeer competitieve markt en heeft na vele overnamens behoefte aan alignment; met z’n allen als één geheel aan het zelfde werken. Hoe zorgen wij ervoor dat we ‘Staying Ahead’ blijven?